rajsan

Alla inlägg under juli 2013

Av raija lehtola - 31 juli 2013 21:54



Älskar när det börjar att röra på sig igen!!

Börjar att se ett slut på denna renovering som har hållit på i över 8 år nu.

Magnus han blir så nervös på mig.

Har jag fått någonting på hjärnan så ska det ske på en gång.


Han och andra sidan är som sin far "SKALMAN"

Han vill göra så mycket, men han tycker nog att det är jobbigt att starta upp ett project.

Så han lutar sig istället tillbaka och väntar på ett UNDER eller en LOTTOVINST.

Så när jag får en idee, då blir han nog lite skräckslagen!!


Han VET att när jag har bestämt mig, då kör jag bara!!

Medans han behöver ett halvår på sig att bearbeta ideen.


Han försöker hitta alla möjliga anledningar för att hålla mig tillbaka....

Tyvärr funkar inte det..

Och han vet så väl... i slutändan sitter vi där BÅDA två nöjda och glada.

Han ska vara glad att han har mig som driver på allt härhemma, annars hade det inte hänt mycket vill jag lova.


Nu har jag i allafall bestämt mig för att göra om badrummet.

Och det tar med sig lite annat med.

Och detta är ju inte direkt gratis.

(Ännu större anledning att kanske vänta 100 år till ;-)


 



 




Tvättstugan måste bli klar först, så vi kan ställa ner tvättmaskinerna.

Så nu har jag måttbeställt inredning, köpt torktumlare, tvättho, handtag och en massa lull lull.

Allt är nu klart för montering (när möblerna blir klara)

Magnus fick snällt följa med som bärhjälp.

Han muttrade lite i början, men nu så har han nog smällt allting.


Han tycker att man kan vänta med att köpa grejerna tills inredningen är klar.

Men det tycker INTE jag.

Jag vill ligga steget före, jag vill ha allt hemma så det bara är att få dit grejerna när skåpen och bänkskivan kommer.

Så nu är det gjort. En sak till som kan strykas från "GÖRALISTAN"

Tror nog till och med att han är lite lättad över att vi ( JAG) tog tag i det :-)


Ja just ja..

Jag fick ge lilla toaletten en lite makeover för en billig penning.

Tacka vet jag " DOLLARSTORE"

Vi måste ju ha nånstans att Duscha när de börjar riva i badrummet.:-)


Hade helst velat haft cerise färgade handukar, men hittade inga :-(


 



 


Fortsättning följer....








Av raija lehtola - 22 juli 2013 00:56

130 mil tillbaka har vi framför oss.
Känns lite vemodigt faktiskt. Trivdes bland myggen och jag saknade varken rinnande vatten eller en porslinsring att sitta på.
Sprang med glädje 30 meter till utedasset iförd i pyjamas och gummistövlar. ?
Hade heller inget emot att gno mina favorit kläder för hand. Allt handlar om tid.
Tid det hade vi gott om. Tid att umgås, tid att bara sitta och stirra på älven genom stugfönstret.
Tv tittandet blev det inte mycket med. Internet Max 5 minuter om dagen
( om man hittade teckning)
Men vad gör det??
I Norrland är man bara. Man har ingen aaaning om vad klockan är, och man bokstavligen SKITER i det med?.
- Nästan 3 mil till närmaste affär.
- 2-3 km till grannen.
- Röksignaler är fortfarande inne.
- Man talar till varandra genom komradio
- man kastar absolut ingen mat!!!
Äta rester med andra ord.

Bjöd farbror Sakke på Sushi!
Han hade bara sett det på tv innan.
Han blev eld och lågor och gick och skröt om det sen ?
Fisket här annars är galet bra. Och vi bor i paradiset för en storfiskare.
I vanliga fall drar man upp en och annan lax från 6 kg till typ 15 kg på en vecka. Men nu högg det dåligt. Vattnet var lågt och lite för varmt.
Men det kommer att bli skönt att komma hem till sivilisationen.

Av raija lehtola - 12 juli 2013 21:51

130 mil har vi framför motorhuven.
Nu ska vi fiska 20 kg s laxar och jaga jättemyggor, basta som äkta finnar och dricka finsk öl!! Gå i jägarbrallor med en morakniv i bältet. Spotta snus och bara shilla!!!! Det kallar jag semester.??

Gps kan ju vara bra att ha. Med mitt lokalsinne så skulle vi säkerligen köra runt Sverige ett par varv för att slutligen hamna i kumla igen!

Ovido - Quiz & Flashcards