rajsan

Alla inlägg under juni 2013

Av raija lehtola - 13 juni 2013 21:41

 


Halloj!


Eftersom jag har åkt på någe så jävla jobbigt och apful som ett så kallat "NAVELBROCK"

Så valde jag att ta det lugnt med styrketräning.

Antagligen har det kommit av alla tunga lyft. Bukväggen har brustit och tarmen försöker att ta sig ut genom navel typ. Obehagligt och SKITFULT!!

Men man får trycka in den liten då och då. Känner mig som ett FREAK!!

Men nu väntar Operation. Man kommer att stärka bukväggen med ett slags nät.

Så nu får jag tänka om lite. För träna måste man ju ändå.



Jag gav spinningen en chans.

Nina min vän är spinninginstruktör.

Hon har tjatat och tjatat på att jag ska testa det.

Jag HATAR verkligen allt som har med kondition att göra.

Kanske för att jag har kondition som en sengångare.


Men ,men... Sagt och gjort.

Tänkte att jag skulle intala mig själv att det var nog lite kul med spinning ändå.

Gick in på "Sportamore" o knappade hem ett par "Craft" cykelbyxor och ett par snygga spinningskor.

Vill ju vara lite snygg samtidigt som jag vill slippa skavsår i röven.

2 dagar tog det, sen låg dom på posten.

Nu fanns det ingen återvedo.  



     


Packade ner skorna i ryggsäcken, och satte på mig cykelbyxorna.

Kändes presis som om man hade världens största MENSBINDA!!

Men men...man såg ju seriös ut i allafall.

Packade upp skorna och insåg att jag inte hade fått med några fästen!!!

SKITBRA Sporta more!!! Hur dåligt som helst....man kan väl i allafall informera att man bör köpa till dessa!!!

Skitbesviken trodde jag att jag skulle få spinna i vanliga löparskor!!

Men min kära vän Nina fixade förstås skorna på ett kick!!!

Tack!!.


   

Sen var det bara att köra på i 45 minuter så gott man kunde.

Jag körde på som alla andra i början, men sen gick det bara utför.... ASJOBBIGT!!!

Svetten rann i ögonen, huvudet susade, luften tog slut!!!   

(Det hade gått 20 minuter).

Så jag fick svälja min stolthet och växla ner... Allt för att jag inte skulle tycka det var för tråkigt.

Det tar nog ett par gånger innan man kommer in idet...och innan man lär sig växla!!

Men jag fick ett redigt pass och jag kommer definitivt göra om det!!!


   

Har nog hittat en konditionsform som jag kanske kommer att gilla!!  


Natti natti!!

Av raija lehtola - 9 juni 2013 19:49



Hej igen!!

Kul att vara här igen :-)

Har tagit en paus ifrån Bloggandet ett tag, och träningen med för den delen!


Har nämligen haft ett stort bröllop som jag planerat och fixat med.

Tiden räcker liksom inte till allt så man får prioritera bort lite annat!!

Min bästa vän Sussie gifte sig nämligen med sin Claes förra Fredagen.

  

Jag och Josse fick äran att vara "Toastmadams" på deras bröllop.

Inte en lätt uppgift kan jag "lugnt" påstå.

Krävde ett par månaders förberedelse.


Och som ni vet så är Sussie ett kontroll freak!!

OCH perfektionist!! Han mer strikt medans hon har bajs humor.

Då kan ni tänka er hur tufft vi hade det!    

Men jag blev faktiskt liiite chockad över hur fria tyglar vi hade!

Kändes som hon lämnade över allt utan problem.

Hon tjatade inget, och hon frågade inte så mycket heller.

Hon kanske litade på sina bästa vänner.    


Allt skulle bara klaffa rätt.

Välkomst tal, Hurranden, talare, allsång , köket måste tajmas med talen osv.

Gästerna ska ha det trevligt och roligt.

Vinglasen fick INTE vara tomma. Alla måste kunna skåla till talen!

Talen får inte bli långtråkiga och dra ut på tiden.

Ja, det var vi som fick styra upp middagen och möta upp gästerna på karslunds herrgård!

Skulle kunna berätta om detta drömbröllop HUR LÄNGE SOM HELST!!

Men ni får själva gå in och läsa på Sussies och Claes blogg


http://www.finest.se/userBlog/?uid=34823&beid=2447395


Festen blev väldigt lyckad i allafall. Alla tal var SJUKT bra och roliga.

Alla verkade trivas och ha roligt, det var ju det som var poängen!!

Bruden var bland det snyggaste jag sett.

Brudgummen var jävligt snygg med :-)

 klänningen helt fantastisk. Det bara lös om dom!

Jag och vi som känner dom, vet att detta är äkta och att dom är gjorda för varandra.  


Jag gick då emot strömmen på detta Bröllop.

Jag hade väst och finbyxor!!

NEJ!! Jag vet !! Alla kvinnor har klänning på Bröllop!!

Men inte jag inte.

Testade säkert en 20 tal klänningar.

Såg ut som en soptunna som man försökt att dekorera med en sån här snygg plast film med motiv!!

Till råga på allt, så kan jag inte gå i klackar.

THATS  IT!!!

Jag åkte och köpte mig en Tigerkostym!!

Snyggt!!!  och det var JAG!!!  Det är ju trots allt 2013.

Så nu har jag hjälpt er tjejer som hatar klänning!!

Klä er i det ni trivs i.

Fick till och med beröm för min outfit :-)


Vi barndomsvänner gjorde ju naturligtvis en show för henne.

Gjorde om låten "Rythm is a dancer"

Till en liten parodi om hennes Botox, fillers, bröst mm mm.

Mycket uppskattat!! Och så jääävla kul!

Avslutade med danskoreografi till låten "Maniac" med Terence!

Favoritlåten vi har många minnen till!!.

Bjuder på lite bilder.


 


Inte ett öga var torrt


 



   

Min favoritbild!!



Toastmadamsen!!!!


 


 

Showen!!


Träningen är igång igen!! Körde ett Bodypump pass i torsdags och ett Tabata pass i dag!!

YES!! I A BACK!!!

Natti Natti!!






Ovido - Quiz & Flashcards