rajsan

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

Operation NAVELBRÅCK!!

Av raija lehtola - 5 oktober 2013 07:03


Åkte in till Capio Läkargruppen så vi var där innan KL: 13.00 på eftermiddagen.

Jag kom in på en gång och var först på tur efter deras lunch.

Fick gå in i ett litet rum med dusch, där jag fick duscha med nåt Antibaktriellt medel.

 

Fick även min efterlängtade outfit!!

(Det är ju konstigt att man fortfarande använder samma sen 1960 talet)

 

     

 

 

KL: 13.45

Nu var det dags att sätta in droppet.

Det tog ett tag för dom att hitta nåt kärl att sticka i.

Jag låg där förtjust och längtade tills jag skulle få någe lugnade.

Lite kul måste man väl få ha en sån här dag.  

Jag fick 2 st Alvedon och 1 st Naproxen för förebyggande.

Det blev man ju inte direkt stöddig på.

Blev besviken!!  

 

Nu var det dags för sövning.

Fick andas i mask en stund.

TJOHOOOO!!!

Nu började jag känna mig lite glad och fnittrig!!!   

 

I typ 3 SEKUNDER bara !!???  

....sen var det tydligen

TACK OCH GODNATT!!

 

Efter 22 minuter var det nån som väckte mig mitt under min bästa sömn.

- Dags att vakna nu!

Operationen gick bra och nu har du en snygg navel, var det nån som sa.

 

Kände att jag hade nåt stort plastigt i munnen som dom slet ut.

Hade jag snarkat tro???

Dom hade sytt ihop bukhinnan, dragit in naveln och satt på ett slags förstärkande nät.

Det ska bli kul att se slutreultatet på naveln eftersom jag alltid tyckt att den har varit rätt stor innan.

 

Dom bar över mig på en annan brits och rullade in mig i ett uppvakningsrum.

Det var väldigt fint och mysigt därinne måste jag säga.

 

Jag bad förstås om min Iphone redan efter 5 minuter och började Facebooka.

 

 

 

 

Aj, aj aj vad ont jag hade.

Fick sätta en smärta mellan 1-10. Jag hade nog en en Femma.

 

Fick be om smärtstillande 5 gånger innan jag kände att jag kunde stå ut.

Efter en stund fick jag kaffe, macka och en kaka. 

 

 

Ringde Magnus straxt efter KL: 17.00 som kom och hämtade mig.

Nu är det 3.5 veckors sjukskrivning som gäller.

Jag ska röra på mig, ut och gå osv, men absolut inte bära och lyfta.

Träningen skulle jag vänta med i 6 veckor.

 

Måste ge Capio otroligt mycket beröm.

Jättetrevlig personal, man kände sig aldrig ensam eller utlämnad.

Jättetrevlig miljö och sköna sängar.

Och ingen väntetid. (denna gång i allafall)

Bara +++++

 

Jaja...rastlös.se kommer det ju att bli.

Så nu kommer jag väl bo i köket och göda mina arbetsgubbar som håller på att helrenovera mitt badrum.

Så här långt har vi kommit.

 

 

 

Nu är det snart bara kakling och inredning kvar. Så om en vecka så!! :-)

 

Igår var det ju kanelbullensdag :-)

 

   

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av raija lehtola - 27 december 2015 19:05

Idag var man uppe med tuppen.Ännu ett PT pass med Robin!😃Vi körde lite olika övningar bl.a. Utfall med hantlar och kettlebells. Aktiv vila mellan övningarna som idag var squats med upphopp, höga knän (som jag hatar som pesten!)Sen fic...

Av raija lehtola - 23 december 2015 21:41

Slutade jobbet efter kl.11Kom hem 3 timmar senare. Jag är som sagt inte ensam på stan.Det sista var ett nödvändigt ont att ordna.Men nu sitter jag äntligen och bara njuter av uppesittarkvällen. !!Jansson är klar och likaså revbensspjällen. Granen stå...

Av raija lehtola - 19 december 2015 19:59

Idag har det gått i ett!! Satte klockan på 07.00. Åkte och pantande ALLA säckar i garaget ( tyckte det var dags nu ?) Sen måste man hålla sig fräsch med, så jag drog till camilla och fyllde på lite fransar och fick mig en "mini "spray tan.?. I...

Av raija lehtola - 16 december 2015 12:41

Det blev övertid på jobbet, så min planerade träning får vänta tills i morgon.? Annars har jag ju hela helgen på mig?? Nu är man fotograferad, mätt och vägd. Kommer att lägga ut resultat varje vecka? Mellanmål nummer 1 Fullkornswrap med ke...

Av raija lehtola - 15 december 2015 12:47

Tog tjuren vid hornen!!!Anlitade en PT igen. Nu får ni följa med på min resa!Jag gör detta för att inspirera andra och att hålla min egna motivation uppe.   Efter ett uppehåll på 2år så har jag väckt upp min lilla blogg igen   Andledningen t...

Ovido - Quiz & Flashcards