rajsan

Alla inlägg den 1 september 2013

Av raija lehtola - 1 september 2013 19:41


 

Idag har jag tillbringat största delen i köket.


Tydligen är det min fritidssysselsättning.  

 

Har jag tråkigt, ja då tar jag fram en bunke eller dyrligt och letar på nåt att laga!

 

Detta är då ingen bra kombination eftersom jag samtidigt borde gå ner i vikt.   Får helt enkelt hitta en annan hobby.

 

Det blev både "Cakepops" och Sushi.

Det var en utmaning.

Inget av detta gör man på en handvändning....Det tar sin lilla tid.

 

 Detta var vad jag åstakom idag.   

 

Lite cakepops ( Beställning från en arbetskamrat)

 

 

 

Går till ungefär så här.

 

 

 27 g styck

 

 

 

Rullade och ska in i kylen ett tag 

 

 

Doppade och uppiffade :-)  

 

 Inpackade o fina!! Jag är nöjd :-) 

 


Sen var det favoriten ;-)

 

 

 

   

Man kan även ha i avocado, morötter, räkor.......Jaaa, det man gillar!!

 

 

 

Rulla ihop och plasta in en stund.

 

 

 

Man får ut 5 rullar av en påse ris. Ca 50 bitar Sushi !

 

 

 

Och Wilmas lilla "sushi" tallrik 

 

 

 

Imorgon kör jag"lågkaloridag" som vanligt

Jag latade till mej lite och köpte en soppa från Felix.

Till kvällsmål tar jag nåt som jag har ätit tidigare.

 

 

 

God natt!!!

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards