rajsan

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av raija lehtola - 2 mars 2013 07:55


Finns det något värre än att ta avsked från sina arbetskamrater??


Mina arbetskamrater samlade ihop alla vid pallbanan straxt innan rasten.

Man hade samlats ihop för att ta avsked av MIG!!!

Dom hade skramlat ihop till ett jättefint blomsterarrangemang som jag snällt fick mottaga.

Sen var man ju tvugen att hålla ett litet avskedstal.

Och då kände jag hur jobbigt det var och tårarna kom som på beställning.

Det blev ett kramkalas OCH för mig väldigt jobbigt och känsligt.

Jag kommer att sakna detta ställe någe så grymt!! Vi var verkligen injobbade som grupp.

Tråkigt att behöva splittra nåt som funkar så bra.


 

Fint va??



Fina Ida Asklund hade köpt en egen avskedspresent som hon tyckte att jag skulle ha.

Ett jättefint armband med en döskalle på.

Döskallen påminner mig om henne helt klart. Det är liksom hon!!! :-)

Så nu kommer hon alltid att sitta fast på min arm   


 


 

Jag och Ida!!   


Fredag morgon ringde larmet.

Jag hade sovit som en kratta hela natten. Vaknat till och från och kollat så att larmet verkligen var påslaget.

Skulle nämligen börja på mitt nya jobb idag.

Örebro Bageri Varor AB.

Dom tillverkar Marsipan.

Jaa.... 650 TON Marsipan om året som körs ut till Bagerier både i Sverige och till utlandet.

Jobbet är dagtid med flextid.

Dagtid??

Jag kommer att få ändra alla mina rutiner!!

Har nog aldrig jobbat dagtid. Men jag tror att det kommer att bli väldigt bra bara jag kommer in i det.

Jobbet ligger i Ekeby, i ett litet bostadsområde.

Dom har 8-9 anställda inkl: 2 st chefer.

Jag tog på mig mina nya arbetskläder.

Rutiga Kockbyxor, en svart  t-shirt och sen fick jag välja en snygg huvudbonad.

Det blev INTE hårnätet i allafall. Jag valde en röd Kebba i stället !! :-)

Allting satt som ett smäck och de var bara att gå ut och jobba.

Jag blev upplärd på packeteringen. Där stog jag och klistrade etiketter på vakumförpackade marsipan paket.

6 st paket skulle ner i låda, tejpas och upp på en pall.

Det blev en del kartonger. Nästan 2 ton.

Tror dom kör ut närmare 4 ton om dagen.


 



 


Idag körde vi grönt och gult :-)


Det är lite skillnad att gå ifrån ett skitigt lagerjobb till ett kliniskt rent jobb som hanterar livsmedel.

Man behövde ju inte ta fram rotborsten för att få sig ren när man kom ifrån jobbet i allafall.

Det var en Intressant dag. Trevlig personal.

Och det kommer att bli hur bra som helst. :-)


Det har blivit en del träning denna vecka.

Ett dubbelpass i tosdags och ett Boxpass igår.

Har inte haft sån här träningsverk på länge.

I Torsdags morse körde vi ett gympass.

Vi körde igenom hela kroppen med 5 sek vila i mellan.

PÅ MAX!!!

Armar, mage och baksida av lår är så stumma så man kan knappt gå på toaletten utan att våndas.

Och sen blev det även ett pass på kvällen.

Cirkelpass.

Det är skit kul och jobbigt!!

Den tuffaste övningen är nog REPET!!!

FYY FAN!! Den är grym.... Nästan så att BURPEES är rena vilan.

Att bro på Burpees.... Dom är rätt ok nu ;-)


 


Nisse på bandet i Tosdags.


  


MONSTER repen!!!

Kör dessa 60 x 40 x 20 sek. NO more gäddhäng!!!


 

Jossan kör armhävningar.


 

Susanne slår ur sig lite aggressioner


 

Stoffe i plankan i TRX Band. Linda med Rygglyft. Nån i svart kör nog lite situps!


Igår var det ju Favvopasset BOX fit!

Trots grym träningsverk och en smygande förkylning pallrade jag mig iväg.


60 min av Svett, blod och tårar utan vila.

Vi hade några nya med på passet ikväll. Tror nog inte att dom hade räknat med att det skulle vara så tufft som det var.

Dom var totalt slut innan passet ens var över.

Och det fick mig att tänka till:


Tänk!! Vi har kört i 5 veckor nu.

3 st Tuffa pass med LINDA i veckan. Klart att det har gett resultat, men det har man inte tänkt på så dydligt förrens igår.

Vi orkar genomföra ett helt pass utan problem! Visst är det Skitjobbigt!!

Mycket STÖÖÖN och mycket  SATANS; JÄVLA SKIT; FAAN !!

Ifrån min mun i allafall.

Men vi gör hela passet utan att ligga halvdöda efteråt!

Pratade med min jobbarkompis igår som var med för första gången.

Han sa att det var det värsta han hade varit med om. Och han är inte direkt otränad!! :-)

Så nu är jag ännu mer laddad.

Jag känner mig stark!!

Gruppen!!!

VI ÄR GRYMMA!!!


 

Gruppen med flera!! :-)


   

Tomas (Fortfarande Pigg) .



Ikväll blir det hemgjord sushi, ett glas " Black Tower", Brasa och tända ljus.

 OCH en massa, massa kärlek i soffan.  

Och allt detta Givetvis till MELODIFESTIVALEN!!


 


 


 


 











Ovido - Quiz & Flashcards