rajsan

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av raija lehtola - 5 mars 2013 18:00


Bra start på dagen!!!

Tredje arbetsdagen på mitt nya jobb började inte riktigt så bra :-(

Gjorde naturligtvis något som bara JAG mitt stora KLANTARSEL kan göra.


Vi packar vacumförpackade marsipanförpackningar på ett rullband.

I slutet av rullbandet finns det roterande knivar som skär isär plastförpackningarna.

Givetvis är det ett skydd av hårdplats framför så att man inte för in fingrarna dit in.

Tydligen så råkade just JAG hitta en "BUGG" i säkerhetsanordningen.

Lyckades få in högertummen och på en hundradels sekund var jag nästan en fingertopp fattigare.

Blodet sprutade och själv höll jag på att svimma.


Med handen i luften sprang vi iväg och letade efter lite plåster.

Hittade en låda med både det ena och det andra i.

Lyckades med lite hjälp av Pia på jobbet att "stripsa" ihop fingret och få bukt på blödningen.

Klockan var 06.30 och Kumla vårdcentral öppnade kl 08.00


Fortsatte att jobba med det jag kunde, sen drog jag iväg.

Dom konstaterade rätt snart att det behövde sys.

Bedövningen var INTE skön att få instucken i såret, FYY FAAN det kändes!!


Det blev i allafall 3 stygn och en Stelkrampsspruta.


 



Dom tyckte jag skulle stanna hemma hela veckan för att stygnen inte skulle gå upp.

Fick PANIK!!

3e dagen på jobbet!!! Nej du!

Åkte tillbaka till jobbet igen.

Dom på jobbet förstog att jag inte kunde stå och packa, så jag fick lära mig att fakturera och lägga in ordar mmmm.

Det var SKITKUL JU!!! :-)

Så det kommer jag att få göra denna vecka.  

Inget ont, som inte för något gott med sig!

Kul med variation.


 

 

Gruppträningen får tydligen vänta i minst 7 dagar, så nu känns det som man hamnar efter igen.:-(

Men Linda kan nog hitta på någe bra till mig hoppas jag!! Eller hur LINDA???

:-)



Ovido - Quiz & Flashcards