rajsan

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av raija lehtola - 19 mars 2013 16:10


Nu är jag äntligen anställd av Uniflex.

Mitt uppdrag blev på SVAB i Hallsberg. På lagret.

Jag ska ta hand om  utleveranserna.

När jag var där på anställningsintervjun så kändes det bara sååå rätt.

Allt var nytt och fräscht, omklädningsrummet var jättefräscht( med bastu) och det till och med luktade gott därinne !

Dom hade ett jättefint gym, då menar jag FINT!! Moderna fina maskiner.

Där kommer jag spendera en hel del tid     .... Det BÄSTA av allt....

Jag har FRI tillgång till det 24 timmar om dygnet!! :-) YES!!

Vi får fri massage var 3:e vecka, vi har KICK OFF varje år,

Dom blev länets företag förra året.

JAA vad kan man säga??


I Produktionen var det rent och snyggt, och sakerna hängde  på sin plats uppmärkt och snyggt.

Frukt hade dom.

Min mage bara skrek....

HÄR VILL JAG JOBBA!!

Det var en del sökande fick jag höra.


Måste gjort nåt bra intryck eftersom det är just DÄR jag kommer stå kl 08.00 imorgon bitti!!  

Det kan ju bero på att jag hade dom kvalifikationer som behövdes med.*ler*


Lager är det jag HAR arbetat med .... och det är det jag VILL göra.!!

Känner mig hemma där helt enkelt.

Nu kommer det att bli lite mer "ensamjobb" och lite mer ansvar vilket gör det ännu roligare!

Det gillar jag!

Finns arbetskamrater där som jag känner att jag kommer att komma väldigt bra överens med.

Och det är så himla viktigt!  

http://www.svab.se/sv


 


Fick denna fina blomma av Erica ifrån våran "tjockisgrupp".

Hon och Anna- Karin var här igår och fullföljde våran hemläxa.

Bjöd självklart på te och fruktsallad.

Hade bänkat upp med en massa pålägg, grönsaker, hårt bröd av alla dess slag nötter, mussli mm

Men vi fick bara i oss lite fruktsallad och vaniljyoghurt :-)

Vi kom på den briljanta ideen att utama de andra grupperna.


Flest ARMHÄVNINGAR tills på söndag!!!

Då snackar vi armhävningar på TÅRNA och inte några fåniga KÄRRINGJUCK på knäna!!!!

"Det var igentligen Ericas idee"

Jag är i allafall inne på 40 st idag....har tänkt att göra 100 st om dagen.

Känner mig redan mör i armarna, men det är inte omöjligt!!


 


 


KÄMPA PÅ NU RAIJA!!!!!


 


Detta bröd är nog bland det godare jag ätit.

YOGHURTBRÖD med lingonsylt.

Jag gjorde 2 st limpor idag.

1 med valnötter och 1 med aprikoser!!

Så nu klarar vi oss i en vecka.  

Reseptet.


Ingredienser för 15portioner (Omräknat från 15 portioner)


Grahamsmjöl 3 dl
Linfrön torkade 0,5 dl
Lingonsylt, osötad 1 dl
Aprikoser, torkade 50 g
Filmjölk 3% 3 dl
Honung 0,5 dl
Vetemjöl 1,5 dl
Bikarbonat 2 tsk
Rågsikt med vetemjöl 3 dl
Salt 1 tsk

Blanda ihop alla torra ingredienser först.

Sen geggar du bara ihop allt och klickar ner i en smörad brödform.

Lätt som en plätt!!

In i ugnen i 60 min. 175 garader.

Grädda längst ner i ugnen.

Byt ut aprikoserna mot något som ni tycker är gott som omväxling!!

Tex valnötter, russin.

150 kcal per skiva. Då fick jag ut 15 skivor på en limpa.










Ovido - Quiz & Flashcards