rajsan

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

Det är inte lätt att vara jag!!

Av raija lehtola - 11 mars 2013 20:33


Heter man Raija så har man det inte lätt!


Idag när jag skulle ta fram mitt truckkort så kunde jag inte hitta det nånstans.

Jag VET att jag laggt det på ett säkert ställe så att jag lätt kunde ta fram det när jag behövde det.

Men nu är kruxet!!

Vart är det RÄTTA stället???.

KOMMER INTE IHÅG!!!!

Sprungit här hemma som en yr höna och letat och letat och letat.

Kollat alla SÄKRA ställen säkert 100 gånger.

Nu vet jag hur resten av min familj har det!!

Har blivit utskälld ett antal gånger, för att jag lägger allas saker där jag tycker att dom hör hemma.

Sen glömmer jag vart!!


Hittade i alla fall kortet tillslut!

Den låg på ett SÄKERT ställe, fast lite smågömt!! :-)


Inte nog med det!!

Jag har Världens sämsta LOKALSINNE.

Då menar jag verkligen VÄRLDENS sämsta.


Jag åker vilse i Parkeringshus.

Går alltid åt fel håll när jag går ut i från Tex Tandläkarrummet eller Läkarmottagninsrummet.

Kommer aldrig ihåg vart jag stallt bilen på stora parkeringar.

En gång när jag skulle åka hem i från jobbet på Holmen i Örebro (till Kumla), tänkte jag ta en liten annan väg.

Det skulle jag inte ha gjort.  


Tog nämligen avfarten mot Stockholm istället för Göteborg.

Hamnade nästan i Glanshammar :-/


Hur fan gör man då????? Hur lyckas man med det??


Om jag går in i en byggnad, in på ett rum så hittar jag ALDRIG tillbaka till Antren igen.

Jo tillslut!  Efter lite irrande!


Vad är det för fel??

Jag tror att jag går i andra tankar hela tiden.

Jag SKITER nog i att memorisera saker runtomkring mig.

Förlitar mig på andra??

Måste nog öva på detta. För det är fan en sjukdom.

SKITJOBBIGT!



 
 
Ingen bild

Sara

11 mars 2013 21:18

Nej Raja, det är ingen sjukdom.Det är helt enkelt inte viktigt för dig. Du prioiterar bara andra saker högre. Jag tex har inga problem alls att hitta dit ja ska, men att påbörja eller ens avsluta en renovering är totalt ovidkommande för mig.....jag kan påbörja mängder av projekt men har ingen som helst förmåga att avsluta dem....Vi är sånna bara.....Vi är lika lika som olika Fattar`ru

raija lehtola

16 mars 2013 16:44

Tack för det!! :-)
Jag är tvärtemot dig! Jag avslutar mina projekt. får ingen ro annars!

Har i allafall bestämt mig att jag måste börja öva på att memorisera saker runt omkring mig!!.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av raija lehtola - 27 december 2015 19:05

Idag var man uppe med tuppen.Ännu ett PT pass med Robin!😃Vi körde lite olika övningar bl.a. Utfall med hantlar och kettlebells. Aktiv vila mellan övningarna som idag var squats med upphopp, höga knän (som jag hatar som pesten!)Sen fic...

Av raija lehtola - 23 december 2015 21:41

Slutade jobbet efter kl.11Kom hem 3 timmar senare. Jag är som sagt inte ensam på stan.Det sista var ett nödvändigt ont att ordna.Men nu sitter jag äntligen och bara njuter av uppesittarkvällen. !!Jansson är klar och likaså revbensspjällen. Granen stå...

Av raija lehtola - 19 december 2015 19:59

Idag har det gått i ett!! Satte klockan på 07.00. Åkte och pantande ALLA säckar i garaget ( tyckte det var dags nu ?) Sen måste man hålla sig fräsch med, så jag drog till camilla och fyllde på lite fransar och fick mig en "mini "spray tan.?. I...

Av raija lehtola - 16 december 2015 12:41

Det blev övertid på jobbet, så min planerade träning får vänta tills i morgon.? Annars har jag ju hela helgen på mig?? Nu är man fotograferad, mätt och vägd. Kommer att lägga ut resultat varje vecka? Mellanmål nummer 1 Fullkornswrap med ke...

Av raija lehtola - 15 december 2015 12:47

Tog tjuren vid hornen!!!Anlitade en PT igen. Nu får ni följa med på min resa!Jag gör detta för att inspirera andra och att hålla min egna motivation uppe.   Efter ett uppehåll på 2år så har jag väckt upp min lilla blogg igen   Andledningen t...

Ovido - Quiz & Flashcards