rajsan

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Sluta såga 5.2 Dieten "metoden"

Av raija lehtola - 25 augusti 2013 14:53



Idag har det varit Söndagsstädning och storhandling i vanlig ordning.

En jävligt tråkig Söndag.

Wilma är på Lek och Buslandet, Izza drog o plockade Svamp.

Magnus ligger och suckar i Soffan av tristess.

Jag sitter vid datorn.

Jaja....

Imorgon är det vardag igen och allt blir till sin ordning.


Som vanligt kör jag Måndagsdiet i morgon, och det innebär detta.


Frukost

1 dl lättkesella

1 dl frysta hallon

120 kcal


Lunch

100 g konsrev. Räkor

100 g sallad

1st tomat

98 kcal


Kvällsmål 1

1 st ägg

1 knäckemackor

153 kcal


Kvällsmål 2

2 st riskakor

2 skivor kokt skinka

130kcal


501 kcal.


Blir även skapligt irriterad på folk som sågar 5,2 utan att vara pålästa.

Som Alex Schulman.!!

Påstår att man svälter sig i 2 dagar och att man svullar typ pizza och bullar de resterande 5.


RIKTIGT SÅ ÄR DET JU INTE DIN JÄVLA PAJAS!!


Man har 2 lågkalori dagar, resten av veckan äter man NORMALT!!

Inge konstigt med det.

Det funkar!

Du mår bra och går ner i vikt samtidigt.

Jättebra för de överviktiga som av många anledningar inte kan träna.

Och för dom som helt enkelt inte vill.


Läs intervjun med hälsocoatchen Marie Tegner ifrån tidningen "MÅ Bra"


http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=5559664 


Hejs svejs!!







 
 
Ingen bild

Jenny

18 september 2013 14:41

Jag håller med dig. Min kille kör 5:2 nu och det funkar jättebra för honom. Själv kör jag 17-dagarsdieten nu men kan tänka mig att köra 5:2 sen. Det finns ju de som påstår att man lättare kan utveckla bulimi om man kör 5:2 men det tror jag inte ett dugg på. Och den där Alex Schulman har jag aldrig gillat. Om du mår bra av att äta på det här viset så ska du fortsätta med det.

raija lehtola

18 september 2013 20:55

Ja, det funkar bra för mig.
Om 5.2 dieten utvecklar bulimi och andra ätstörningar, så vad gör inte då alla andra 1000 dieter?? vad är skillnaden?? Svälta sig veckovis i streck med soppdieter?? Hur bra är det??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av raija lehtola - 27 december 2015 19:05

Idag var man uppe med tuppen.Ännu ett PT pass med Robin!😃Vi körde lite olika övningar bl.a. Utfall med hantlar och kettlebells. Aktiv vila mellan övningarna som idag var squats med upphopp, höga knän (som jag hatar som pesten!)Sen fic...

Av raija lehtola - 23 december 2015 21:41

Slutade jobbet efter kl.11Kom hem 3 timmar senare. Jag är som sagt inte ensam på stan.Det sista var ett nödvändigt ont att ordna.Men nu sitter jag äntligen och bara njuter av uppesittarkvällen. !!Jansson är klar och likaså revbensspjällen. Granen stå...

Av raija lehtola - 19 december 2015 19:59

Idag har det gått i ett!! Satte klockan på 07.00. Åkte och pantande ALLA säckar i garaget ( tyckte det var dags nu ?) Sen måste man hålla sig fräsch med, så jag drog till camilla och fyllde på lite fransar och fick mig en "mini "spray tan.?. I...

Av raija lehtola - 16 december 2015 12:41

Det blev övertid på jobbet, så min planerade träning får vänta tills i morgon.? Annars har jag ju hela helgen på mig?? Nu är man fotograferad, mätt och vägd. Kommer att lägga ut resultat varje vecka? Mellanmål nummer 1 Fullkornswrap med ke...

Av raija lehtola - 15 december 2015 12:47

Tog tjuren vid hornen!!!Anlitade en PT igen. Nu får ni följa med på min resa!Jag gör detta för att inspirera andra och att hålla min egna motivation uppe.   Efter ett uppehåll på 2år så har jag väckt upp min lilla blogg igen   Andledningen t...

Ovido - Quiz & Flashcards