rajsan

Alla inlägg den 17 augusti 2013

Av raija lehtola - 17 augusti 2013 15:14

Halloj!!

Efter semester och navelbrock (som jag fortfarande dras med) har jag lyckats gå upp mina 6 kilon som jag så flitigt loosade i våras. IDIOOT!!!

Jag vet!!

Men när man inte kan träna, ja.... då håller man inte kosten heller.

Här är det antingen eller.

 

Träning = Bra kost

 

INTE träning = Småätande och annat skit man hittar att stoppa i sig.

SKITDUMT !!

Men sån är jag :-(

 

Men nu får det vara nog!! IGEN!!

 

Dags att köra den populära 5 2 metoden!!

 

 

 

 


Metoden går kortfattat ut på att äta normal kost under fem dagar, för att sedan fasta – eller minimera kaloriintaget ordentligt - under veckans resterande två dagar.

Du äter fortfarande, men max 500 kcal om dagen. Det kan man få rätt mycket mat för.


Metoden bygger på tanken att människan inte är skapad för konstant tillgång till mat. Initiativtagarna menar att vi är konstruerade för att jaga och äta – och fasta där emellan. Under tiden vi fastar minskar samtidigt insulinmängden och kroppen kan inte lagra fett.

Detta är ingen diet igentligen, det är en livsstil som gör att man håller sig friskare allmänt.

Att man går ner i vikt är väl bara ett PLUS i kanten.

 

http://mabra.com/52/

 

Jag börjar på Måndag och det kommer att kunna följas här på bloggen !! :-)

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards