rajsan

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av raija lehtola - 3 februari 2013 18:52



IDAG  VAR MAN UPPE MED TUPPEN!!


Kl 10.00 stog man redo för ett utepass.

Vi började med lättare jogging ner till Sjöparken. Det blev väl ca 1 km kanske.


Sen var det igång:

upphopp, jägarvila, armhävningar, situps, step;up i typ trappor, plankan, höga knän, dips och sist men inte minst.

BUURPIES!!!!

(Ja, ni vet ju redan vad jag tycker om dessa!)

Dessa verkar i allafall vara en Tränares bästa tortyrverktyg.

Hon glömde verkligen inte dessa BURPEES idag heller.  

Passet klart.

PLANKAN!!!

Fasiken den höll jag på att glömma bort.


Alla låg plankan i en rad (med mellanrum.)

Den första personen i plankledet reste sig och hoppade över de andra deltagarna som låg i plankan.  Slutligen lade hon (han)sig själv i plankposition längst bak i ledet.

Sen var det den nästes tur. Så höll det på 3 ggr.

Fattar ni???

Grymt var det i allafall, kändes som om man låg där i en timme.


Vi var väl en 12 st idag, alla är så jäkla duktiga och ger allt.

Stor eloge till er!!!


Mitt sinnestillstånd:

Törstig, utmattad, glad, och jävligt nöjd med mig själv!!

Vi varvade ner med en liten löpning tillbaka.

Bilder kommer senare......


Maten går fantastiskt bra, håller mig till 1500 kcal.

Äter 3 mål + mellanmål

Idag fick jag tilloch med in en glass i dessa 1500.

Det är det som är så bra med detta.

Man kan äta allt bara man räknar in det!!

GODIS är fortfarande förbjudet, men det gör inget eftersom dom SLUKAR kalorier!!

Alltså!

Vi förbränner ca 2000 - 2500 kcal per dag genom vardagsmotion mm.

Vi tar och räknar på 2200 kcal.

Om jag då äter 1500 kcal och tränar - 700 kcal.

Då blir det -1400 kcal den dagen.

Vore ju jävligt konstigt om man inte gick ner i vikt   

Det krävs -7000 kcal för att gå ner ett kilo.

Så ett kilo i veckan vore ju konstigt om man inte loosade.

Nästa söndag blir den första vägningen....!! Är så förväntansfull.

Och lite nervös!! Tänk om man bara gått ner typ 200 gram???

Efter allt detta slit!!!

Då skulle jag tjuta  



Åkte till Lindesberg idag!!

Fick med mig denna fina lilla pärla hem.

Är så glad....min egna lilla bil.    


Lite leverfläckar har den, men helt klart värd sina "små" pengar.

Mycket bra pendlarbil (-99) som bara gått 12.000 mil






Ovido - Quiz & Flashcards