rajsan

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av raija lehtola - 6 februari 2013 18:10


Detta är det bästa beslut jag har tagit på länge!!

Gå med i denna viktminskningsgrupp   .

Nu har vi snart kört på i 2 veckor, och det funkar KANONBRA!

Jag håller kosten varje dag. ( 1500 kcal ). Tränar 3-4 gånger i veckan.

Då är det hårda grupp pass som gäller.


Har provat med alla dieter man kan tänka sig, vissa funkar och andra inte.

Problemet med att vilja gå ner i vikt, är att man vill se resultat fort.

Man väger sig varje morgon.

Ser man inte tillräckliga resultat på en vecka, då säckar man ihop o börjar tröstäta igen.

Veckan därpå.... Då jävlar!!!...... NUUUU ska jag bara. !!! Det går en vecka eller 2.

Man har tränat och ätit sallad.

JAAA!!! - 3 kg.


Sen får man PMS....

Vätskefyllt, svullen, äter allt man inte får. + 3 kg.

JAHAA!!! Då var man tillbaka på noll igen då   

Så där har det hållt på.


Mitt problem har nog varit motivationen.

Trots att jag varit och motiverad och riktigt taggad, så har det nog inte varit på riktigt.

Jag älskar mat, och att laga god mat (gärna med grädde och äkta smör.)

Jag prioriterar alltid hemmet, städningen vardagssysslorna framför träningen.

Kanske för att det är lite jobbigt att ge sig iväg....och vad fan!!....

man får ju motion av att dansa runt med skurmoppen :-)

Ja, nu sitter jag fortfarande här med minst 18 kilos övervikt   


 



Köpa kläder är tråkigt

Badhuset är ett "Big No"

Stranden på sommaren är jobbig.

Gå ut med vänner... Nää!!

Nu är jag trött på att det ska behöva "hemma" mig hela tiden.

Nu har jag gett mig F....N!! på att det ska gå.


10 kg på 10 veckor är mitt mål.

Sen har jag lite till att kämpa själv med :-).


Så här ska det se ut.


Jag ska klara dessa 10 kg på 10 veckor.

Tack vare en otrolig bra tränare och en massa andra taggade deltagare.

Det ger mig energi och en jäkla vinnarskalle.

( Hur skulle det se ut om dom klarar sig och att jag ger upp??

Det skulle ta kål på mitt självförtroende.)


Jag ska laga den mat JAG ska äta, vill inte övriga i familjen äta det...Jaa då

får dom allt göra sin egna mat. Det finns himla bra halvfabrikat och pizzerior.

Jag kommer INTE att slösa tid på att laga 2 olika rätter varje dag.


 


Själv kan jag äta samma mat 4 dagar i streck om jag måste.

Jag ska försöka att INTE ta åt mig nåt extra som jag måste göra på min fritid.

Hinner ju knappt med det jag har.

Hemmet får vänta, lite damråttor har ingen dött av.

Söndagsstädningen får räcka!!


Nu ska jag faktiskt sätta mig själv först för en gångs skull, ialla fall när det gäller att hinna med min kost, blogg och träning.

INGENTING ska få mig att skippa en träning eller slarva med kosten. Nu ska jag ta kontroll över min kropp.

Jag ska kunna öppna skafferiet, se alla godsaker och bara tänka....

Nej det är inte värt det, en stunds njutning!!

Vad är det jämfört med en kropp man trivs i ??

Nej... ge inte med dig !!!

Stäng skafferiet.... ta en morot och slipp ågrenen istället.

Om ett halvår eller ett år kan du unna dig stundens njutning, bara du förbränner den samma dag!!!

Visst kan du unna dig någonting gott nu med, men då måste du räkna in det i ditt kaloriintag och därmed skippa nånting annat.


Ända sättet för att gå ner i vikt är:

Förbränn MER än du äter.


Behålla vikten:

Förbränn ALLT du äter.


 


Jag kommer att fixa detta.

Med sann motivation, underbara Linda och ett heltaggat bra gäng!!

Första vägningen är på Söndag.

Jag har inte den blekaste hur mycket vågen kommer att visa.

Men garanterat inte uppåt i allafall.

Har slitit hårt dessa dagar!!

Själv har jag gömt vågen och kastat batteriet!







Ovido - Quiz & Flashcards