rajsan

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av raija lehtola - 12 februari 2013 08:37


Klockan rinde kl 06.25 i morse. STUDSADE upp ur sängen med ett glädjeskutt!!!!

OHH !.!!!!  eller hur???  


Ville inget heldre än att ligga kvar och gosa med en snusande Wilma.


 


Men det var bara att ta tjuren vid hornen och kliva upp.

Slet på mig träningskläderna, tog en kopp kaffe och lite kvarg och björnbär.

Laddade upp med en flaska Extend (aminosyra).

Klädde på en halvvaken Wilma medans hon låg kvar i sängen.

Släppte av henne vid skolan, sen var det dags för ett pass med Linda!!

Linda hade haft ett pass redan vid 06.30 med övriga gänget, men jag och Camilla kan inte närvara så tidigt på morgonen.

Så vi fick ett eget litet pass halv åtta istället  .

Vi joggade först till Kumlasjön.

Väl där fick vi börja med 10 upphopp, 10 armhävningar och 10 situps x 3.

Sen fick ju jag naturligtvis äran att springa upp och ner för den branta backen.

Väl nere så, så blev det ju naturligtvis Burpees..  

KUL!! Jag som är så himla bra på det!! NOT!!!

Även detta x 3.

Mina lår BRÄNDE av all mjölksyra sista metrarna upp i backen. Ville ärligt bara gråta  

Men det var bara att bita ihop och låtsas som man var Rocky Balboa.

Det blev ett intessivt kortare pass utan vila.

Vi går ju på soppor denna vecka, så våra pass blir inte fullt lika långa som vanligt.


 


    


Lite knäböj i nån minut, sen blev det lite dips.

Man kan använda en träbänk till mycket!!


 

Här har vi söta Linda!!

Men skenet bedrar, i den lilla söta förpackning gömmer det sig igentligen

en Envis, hård, drivande, millitärliknande person.

PRECIS som en bra tränare ska vara.

Hon ser till att man gör det man orkar och liiiite där till !

Och det är presis det jag behöver. Jag är nämligen rätt Bekväm av mig och ger upp innan jag tagit ut det sista.

Och det ser Linda, så driver på lite extra då.

Privat är hon naturligtvis en varm och lugn person som jag gillar skarpt!!

Utan henne skulle jag nog inte fixa det här  


 

 


2 veckor har gått. - 2 kilo har det blivit. Det är bra!!

Men jag hade önskat minst ett halvt kilo till efter allt hårt slit.   .


På söndag är det vägning igen, och då förväntar jag mig att gå ner minst 1 kilo för att hålla mig till planen. Det innebär ÄNNU mer hårt jobb !! För det blir trots allt svårare och svårare att gå ner.


Nu ska jag dra till bästa "Kocken" och hämta lite matlådor till övriga familjen.

Själv ska jag knåpa ihop en spenatsoppa idag.

MUMS!!! med en ägghalva till.



 




Ovido - Quiz & Flashcards