rajsan

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av raija lehtola - 17 februari 2013 14:10


Gänget Samlades hemma hos Stenholm i morse kl 10.00 för den obligatoriska vägningen och mätningen.

Vi satte oss i vardagsrummet med en kopp kaffe eller te.

Sen var det igång!!!

Vi måste låta som en hel hönsgård, den ena hönan kacklar värre än den andra.

Tur vi hade en tupp med i gänget.

Men det är så det ska vara!! TREVLIGT VÄRRE!!!  


 


Alla är nog lite smånervösa och förväntansfulla inför en vägning.

Inget konstigt med det.


Gruppen hade denna vecka tappat 17.3 kg (9 personer)

Så nu är vi uppe i - 47.3 kg !! HEJJA HEJJA!!

Tänk er... Jorden är nästan 50 kg lättare nu än för 3 veckor sen!


Själv hade jag loosat 1.3 kg på en vecka. Det är jag jättenöjd med!!  

Hade hoppats på - 1 kg.

Så nu är det nästan - 3,5 kg och minst 4 cm på magen.

(har inte fått dagens mått ännu) Och detta på 3 veckor.

Sunt och bra och jag följer planen   .


Det blev inget pass med Linda idag eftersom hon var krasslig!

Men träningen slapp vi inte undan.

Vi fick göra ett eget pass på minst 40 minuter.

Jag drog till Hallsberg, slet med min kära "träningsnarkoman" till kusin och drog till Elljusspåret.

Vi joggade lätt ifrån Rösegatan fram till spåret. Väl framme upptäckte vi bara skidspår.  

Mellan skidspåren så fanns det  bara ojämn kramsnö där ingen männinska hade klivit innan.


Yes!!!   Detta kommer att bli extra tungt.  

Det var bara att börja traska i rask takt, ojämt och jävligt men flåset hann i allafall aldrig lägga sig i viloläge.

Nu ska ni ju inte tro att det bara blev en enkel powerwalk!

Icke sa Nicke!!

Linda satt allt som en liten "fluga på en hästskit" i min hjärna.

Hörde henne vråla!

- 10 UPPHOPP, 10 SITUPS, 10 ARMHÄVNINGAR.!!!

Vi kastade oss på marken och gjorde som hon sa.


         


Detta var en ny variant av situps. En s.ka Butterfly!! SKITJOBBIG!!!

Upp och hoppa igen, traska vidare i den ojämna terrängen.

Nu kom det igen!!!


- 1 MINUT STEPUPS !!!


   


Som skjuten i röven , hoppade vi upp på bänken och tokkörde. 

Uj uj... detta gick ju som en dans.

Så här höll det på i hela 2.5 km.

JA JUST!!!

Jag kunde bara inte svika mina BURPEES!! ;-) Jag gjorde med glädje hela 7 stycken på slutet.

Hade nog mått lite dåligt om jag hade skitit i dom.


Lite Dips blev det med :-)


    


Passet avslutades med lätt jogging, ett TOKRUS och  2 lyktstolpar utfallsteg.


 

2 nöjda tjejer :-)


Måste bara tillägga.

Att träna i skogen med sällskap är bland det roligaste och skönaste man kan göra.

Man kan göra så många övningar och det kostar inte en spänn!! :-)

Sen får förbipasserande glo hur bäst dom vill, Det skiter jag fullständigt i!!   

Tack för idag Anne.

Och Naturligtvis Hjärnspöket Linda!!!


Av raija lehtola - 17 februari 2013 06:55



Idag vaknade jag straxt efter kl.06.00 Helt galet på en söndag :-(

Kaffe och 2 knäckemackor slank ner.

Fast jag tycker nog att det är rätt skönt att sitta här vid datorn och filosofera när övriga familjen ligger och soven :-)

Snor med andra ord lite egentid!  


Idag är det veckovägning och mätning igen.

Som vanligt är jag skitnervös eftersom jag inte har tjuvvägt mig en endaste gång sen vi började.

Kl: 10.00 ska vi samlas hos Linda.

Idag blev gruppträningen inställd pga av att Linda var krasslig.

Men vi var tvugna att ha ett egenpass i minst 40 minuter.

Får be min kära sambo om ett riktigt pass idag, annars är det lätt att man inte kör fullt ut. Han kan ju trots allt det där med träning!   


Var och letade efter Boxhandskar igår, hittade inga lämpliga under 600 kr.

Så jag beställde dessa enkla, fullt dugliga på Sportamore för 279 kr!!


 



Nu slipper jag deras illuktande hanskar  

Ses senare med resultatet ifrån vägningen.

Ovido - Quiz & Flashcards