rajsan

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av raija lehtola - 10 februari 2013 18:03


Idag samlades gänget hemma hos Linda för vägning och mätning.

Det var den första för 2 veckor. Sen kommer det att ske en gång i veckan.

Varje Söndagmorgon.

    


Vi fick våra efterlängtade Aminosyror, det ska tydligen vara bra för både kropp och själ.

Så vi kör på det!!!

Dags för vägning!! En efter en klev upp ur soffan.

Jag kände att jag började bli nervös...

Fan... Tänk om jag gått upp ?? eller

bara gått ner pytte, pytte lite ??

Nej... Inte efter allt detta slit.


Magnus tippade på - 1,7 kg

Wilma tippade på - 0 kg. Hmmm !!

Själv satt jag och önskade jag att jag hade "skitit" ur mig ordentligt i morse.

Ju mer minus desto bättre   


Sen blev det min tur, nervös som fan slängde jag av mig överdragsbyxorna och löparjackan.

Blundade och stallde mig på vågen.

Hörde Linda säga - 2kg. .....YES!!!  Det var ok!!  2kg på knappt 2 veckor.

Jag håller mig till planen.

Magen hade minskat med -3.5 cm och låren med - 1cm.

Vi i gruppen hade loosat 30 kg!!! 30 kg??

Det är ju skitmycket!!

Jorden har lättat med 30 kg kan man ju säga.  

Grymt jobbat gruppen!!

Kändes "så där" att ge se ut för att träna nu. ( bekväm som man är) -6 grader ute , en massa snö och tunga kängor på fötterna. '

Men men...kan dom andra så kan jag!!

Vi behövde inte gå så långt i allafall.

Linda hade ju självklart bestämt sig för att tortera oss i hennes pulkabacke utanför.

Kollade upp på det millånga  berget och såg i mitt huvud vad som komma skall.

OHH MY GOD!!!

Mycket riktigt det var bara att sätta igång och springa. UPPFÖR, NERFÖR; UPPFÖR, NERFÖR.

10 situps, 10 armhävningar, 10 upphopp, 10 situps, 10 armhävningar, 10 upphopp osv osv.

 

   

Eftersom vi var så duktiga så belönades vi av yttligere 5 min upp och ner springande...

Och det BÄSTA av allt !!!!   ... BURPEES!! 

Våran vila under dessa 5 minuter var när Linda skriker där nerifrån.....

-BURPEES!!!! Och det gjorde hon vill jag lova!!!

BURPPES, BURPEES, BURPPES....   Jävla tjat !!!   

Jag gjorde några rätt tills orken tog slut, resten delade jag liksom upp lite snyggt.

När hon ropade Burpees,

Så Körde jag 4 upphopp.

När hon ropade nästa gång, körde jag benhoppen.

Tycker att det blir burpees sammanlagt   .

Ingen kan klandra mig för att inte försöka i alla fall.


Sen var det utfallsteg med hopp (TABATA SÅ KLART)

Jobba 20sek  vila 10 sek....x8.

 

   


Vi avslutade med lite armövningar och situps!!


 

   

Sen var det tack och godnatt!!!

FAN VAD GÖTT!!!!







Ovido - Quiz & Flashcards