rajsan

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av raija lehtola - 16 februari 2013 07:46



Jag och Linda.K stängde igen dörren till Atlas Copco kl 17.00 igår kväll.

Vi började lite tidigare för att kunna vara med på vårat favoritpass.

Boxfit!

Kastade i mig en banan och lite aminosyror.


Vi hade släpat med alla träningskläder till jobbet, när det var dags att byta om så insåg jag att jag hade glömt mina "ute springskor hemma".

Så här kom jag till träningen i allafall!!


 


Snyggt!!   


Väl framme så var nästan hela gänget redan samlat.

SAMLING I EN FYRKANT!!! skriker Linda.s

Då var det dags för uppvärmning.

10 Upphopp, 10 armhävningar, 10 situps.. Gånger 3.


Vi stalde oss 2 och 2.

Sen fick vi börja att slå på varandra :-)

1 minut jabs (slå på motståndarens mitsar) rakt och hårt!!

Sen var det en så kallad paus: JÄGARVILAN!


1 minut Jabs

Jägarvila.


Så höll vi på 8 gånger.

Sen var det jag som fick ta emot, fast nu var det upphopp som var vilan.


Vi jobbar med Jabs ,Hooks och Uppercuts och sparkar så klart.

Kan lova att gäddhänget kommer att vara ett minne blott efter detta.


 


Vi körde lite mer slag, sparkar, armhävningar, situps,larven mm mm.

Nu var jag helt SLUT!!!  Slut tänkte jag!!  

Men INTE då!


Nu fick vi ställa oss 2 och 2 igen.

"Ettorna fick ställa sig på en rad med sk.a mitsar !

"tvåorna fick dra på sig handskarna och ställa sig mittemot.


Sen var det bara för "tvåorna att börja slå 10 slag på "ettornas mitsar",

springa ner till andra väggen, ner och göra "SÅ KLART" 10 st av mina favorit BURPEES!!


Springa tillbaka, slå 10 slag och springa tillbaka till väggen och köra 10 st Burpees.

Detta 3 gånger och sen var det byte.


Så klart blev det ju min tur att börja slå.

Fick jävulen i mig och kände bara att jag skulle göra detta så snabbt så möjligt...skulle bara köra ifrån motståndarna.  


Det var som en STAFETTtävling i min hjärna.

Slog 10 snabba, sprang som fan ner till väggen, gjorde nog 5-6 snygga, bra burpees, resten blev halvdanna, sprang tillbaka och började slå 10 snabba.


Jag hade  tagit igen, nu var vi inte sist längre  :-)


Dom sista burpees kan man nog inte kalla burpees!!

Snarare ett upphopp följt av en "juckliknande" rörelse på alla fyra.


 Men jag gjorde så gott jag kunde. 5-6 st snygga får duga.

Vi slutade nog inte sist i allafall.

Vi avslutade med lite armhävningar, situps.

Helt slut låg jag på golvet och kämpade ur mig den sista energin, då hör jag en gäll röst!!


- KOM IGEN ! OH DET GÅR SÅ BRA! TRALALALALALA!

och en massa andra uppmuntarande trall !!


- HÅLL TJÄFTEN FÖR FAAAN!!! Tänkte jag.  

Tror till och med att jag sa det.

Tänk dig själv!

Man ligger halft död på golvet, kämpar sig igenom det sista och bara väntar på att Linda ska skrika

SLUT FÖR IDAG.

NEJ!!

Då hör man Josefins trallande,

Pigg som om hon kunde ta sig igenom samma pass en gång till !!


Gillar dig ändå Josefin!! (ljusa tjejen i vitt)

Men just då var du " a pain in the ass".



   


Här har vi min fightingpolare Linda!!

Hon lyckades sparka sönder min knoge med sina enormt stenhårda sparkar!


 

Fast jag ska förstås säga till alla på Jobbet att det var jag som gav henne ett par rediga högerkrokar.

Idag ska jag verkligen dra till Marieberg och köpa mig ett par boxhanskar.

Vägrar ta på mig deras KATTPISS luktande utlåningshanskar någe mer.

Trevlig helg!!







Ovido - Quiz & Flashcards