rajsan

Direktlänk till inlägg 17 februari 2013

DET GÅR NERÅT!! :-)

Av raija lehtola - 17 februari 2013 14:10


Gänget Samlades hemma hos Stenholm i morse kl 10.00 för den obligatoriska vägningen och mätningen.

Vi satte oss i vardagsrummet med en kopp kaffe eller te.

Sen var det igång!!!

Vi måste låta som en hel hönsgård, den ena hönan kacklar värre än den andra.

Tur vi hade en tupp med i gänget.

Men det är så det ska vara!! TREVLIGT VÄRRE!!!  


 


Alla är nog lite smånervösa och förväntansfulla inför en vägning.

Inget konstigt med det.


Gruppen hade denna vecka tappat 17.3 kg (9 personer)

Så nu är vi uppe i - 47.3 kg !! HEJJA HEJJA!!

Tänk er... Jorden är nästan 50 kg lättare nu än för 3 veckor sen!


Själv hade jag loosat 1.3 kg på en vecka. Det är jag jättenöjd med!!  

Hade hoppats på - 1 kg.

Så nu är det nästan - 3,5 kg och minst 4 cm på magen.

(har inte fått dagens mått ännu) Och detta på 3 veckor.

Sunt och bra och jag följer planen   .


Det blev inget pass med Linda idag eftersom hon var krasslig!

Men träningen slapp vi inte undan.

Vi fick göra ett eget pass på minst 40 minuter.

Jag drog till Hallsberg, slet med min kära "träningsnarkoman" till kusin och drog till Elljusspåret.

Vi joggade lätt ifrån Rösegatan fram till spåret. Väl framme upptäckte vi bara skidspår.  

Mellan skidspåren så fanns det  bara ojämn kramsnö där ingen männinska hade klivit innan.


Yes!!!   Detta kommer att bli extra tungt.  

Det var bara att börja traska i rask takt, ojämt och jävligt men flåset hann i allafall aldrig lägga sig i viloläge.

Nu ska ni ju inte tro att det bara blev en enkel powerwalk!

Icke sa Nicke!!

Linda satt allt som en liten "fluga på en hästskit" i min hjärna.

Hörde henne vråla!

- 10 UPPHOPP, 10 SITUPS, 10 ARMHÄVNINGAR.!!!

Vi kastade oss på marken och gjorde som hon sa.


         


Detta var en ny variant av situps. En s.ka Butterfly!! SKITJOBBIG!!!

Upp och hoppa igen, traska vidare i den ojämna terrängen.

Nu kom det igen!!!


- 1 MINUT STEPUPS !!!


   


Som skjuten i röven , hoppade vi upp på bänken och tokkörde. 

Uj uj... detta gick ju som en dans.

Så här höll det på i hela 2.5 km.

JA JUST!!!

Jag kunde bara inte svika mina BURPEES!! ;-) Jag gjorde med glädje hela 7 stycken på slutet.

Hade nog mått lite dåligt om jag hade skitit i dom.


Lite Dips blev det med :-)


    


Passet avslutades med lätt jogging, ett TOKRUS och  2 lyktstolpar utfallsteg.


 

2 nöjda tjejer :-)


Måste bara tillägga.

Att träna i skogen med sällskap är bland det roligaste och skönaste man kan göra.

Man kan göra så många övningar och det kostar inte en spänn!! :-)

Sen får förbipasserande glo hur bäst dom vill, Det skiter jag fullständigt i!!   

Tack för idag Anne.

Och Naturligtvis Hjärnspöket Linda!!!


 
 
Ingen bild

Hanna

18 februari 2013 07:59

Bra jobbat! Nästa gång kör du 8 burpes ;-)

raija lehtola

18 februari 2013 18:40

Klart jag gör hanna:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av raija lehtola - 27 december 2015 19:05

Idag var man uppe med tuppen.Ännu ett PT pass med Robin!😃Vi körde lite olika övningar bl.a. Utfall med hantlar och kettlebells. Aktiv vila mellan övningarna som idag var squats med upphopp, höga knän (som jag hatar som pesten!)Sen fic...

Av raija lehtola - 23 december 2015 21:41

Slutade jobbet efter kl.11Kom hem 3 timmar senare. Jag är som sagt inte ensam på stan.Det sista var ett nödvändigt ont att ordna.Men nu sitter jag äntligen och bara njuter av uppesittarkvällen. !!Jansson är klar och likaså revbensspjällen. Granen stå...

Av raija lehtola - 19 december 2015 19:59

Idag har det gått i ett!! Satte klockan på 07.00. Åkte och pantande ALLA säckar i garaget ( tyckte det var dags nu ?) Sen måste man hålla sig fräsch med, så jag drog till camilla och fyllde på lite fransar och fick mig en "mini "spray tan.?. I...

Av raija lehtola - 16 december 2015 12:41

Det blev övertid på jobbet, så min planerade träning får vänta tills i morgon.? Annars har jag ju hela helgen på mig?? Nu är man fotograferad, mätt och vägd. Kommer att lägga ut resultat varje vecka? Mellanmål nummer 1 Fullkornswrap med ke...

Av raija lehtola - 15 december 2015 12:47

Tog tjuren vid hornen!!!Anlitade en PT igen. Nu får ni följa med på min resa!Jag gör detta för att inspirera andra och att hålla min egna motivation uppe.   Efter ett uppehåll på 2år så har jag väckt upp min lilla blogg igen   Andledningen t...

Ovido - Quiz & Flashcards