rajsan

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av raija lehtola - 6 januari 2013 18:22


Idag har det nog varit den tråkigaste dagen på hela året.

Gjorde vår veckostädning i morse som vanligt. På söndagar kör vi en riktig rengöring.

Byte av sängkläder, dammning, göra rent tandborstmuggarna mmmm. 

 

Energinivån är ju inte på topp precis. Så efter det blev det soffläge och telefonpillande.


Har lite ångest nu.....ska börja jobba i morgon efter att varit långledig :-).

Tillbaka till verkligheten kan man ju säga.

Men imorgon känns det nog bra igen.

Hoppas vi snart får besked  om vilka som blir varslade på jobbet, själv ligger ganska så risigt till.


Maten går jättebra, äter strikt.

Max 20 gram kolhydrater om dagen. Det jag saknar nu är FRUKT!!! Fruktansvärt sugen på frukt är jag.

Ägg står mig upp i halsen.... känner mig smått äcklad bara jag tänker på ägg.

Typiskt!!

Det mesta är ju byggt på ägg.


Idag har det blivit rester till lunch.

Finn Crisp med en massa gott på + ett stekt ägg till frukost.

Räksoppa till middag.

Räksoppan var en riktig höjdare, kändes fräscht.

Sambon fick lite räkmackor istället.


 





   


Äter typ 3 mål om dagen. Det bästa är att man aldrig är hungrig.

Men man måste ju äta.

Struntar man i det, då blir man hungrig och då är det lätt att fuska.


Nu hinner man äta innan hungern kommer....det är bra.

Hittat en grej man kan till när det lilla suget på småätandet kommer över en.

SCHWARZSWALD SKINKA!!!

Salt, segt med rökt smak. Som parmesan skinka.... mmmmm!!!

Skär i småbitar och njut.....

Finns på LIDL.


 



Ovido - Quiz & Flashcards